Bakan Özer, konuya ilişkin yaptığı açıklamada Millî Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi'nin (MEBİM) Mart 2012'de Van Erçiş'te hizmete açıldığını, kurulduğu günden bugüne de 7 gün 24 saat esasıyla çalışarak vatandaşlara hizmet ettiğini belirtti.
MEBİM'in önemli bir kamu görevin yürüttüğünü ifade eden Özer, "2012 yılından bu yana MEBİM, 24 milyon 790 bin vatandaşımıza hizmet verdi. Öğrenci, veli ve öğretmenlerimize hizmet veren, sorularını yanıtlayan ve sorunlarının çözümüne aracı olan MEBİM, bu bağlamda eğitimde fırsat eşitliğini sağlama noktasında da önemli bir işlevi yerine getiriyor. MEBİM'e gelen başvuruların %79'u bilgi edinme, %6'sı talep, %4'ü görüş-öneri, %9'u uygulama desteği ve %2'si de idari konular arasında yer alıyor. Buraya ulaşan her türlü problem, görüş, öneri ve talep ilgili birimlere, illere, ilçelere, okullara iletilerek vatandaşlarımızın bilgi edinmeleri sağlanıyor; sorunların çözümü noktasında her türlü adım en hızlı şekilde atılıyor." açıklamasında bulundu.
Bakanlık ile vatandaş arasında önemli bir köprü görevi gören ve iletişimi sağlayan MEBİM'in Dünya Çağrı Merkezi (Contact Center World) tarafından 17'ncisi Malta'da gerçekleştirilen "2022 Yılı Contact Center World (CCW) Dünya Finalleri"nde dünya birincisi olduğunu bildiren Bakan Özer, "MEBİM, 80 ülkeden 2 bini aşkın katılımcının yer aldığı yarışmada, geçtiğimiz yıllarda üç defa üst üste dünya çapında birincilik ödülü aldığı ve dünyanın en iyi iletişim merkezi seçildiği için bu yıl ayrıca 'World Class' ödülüne de layık görüldü. Bu sürdürülebilir başarılarından dolayı MEBİM çalışanlarımızı tebrik ediyor, emeği geçen herkese gönülden teşekkür ediyorum." ifadesini kullandı.